lördag 26 juli 2008

Varm sommardag

I dag har det varit väldigt varmt, Nils. Pappa och jag har klippt bort en hel del av häcken och där ska det bli gräs. En stor yta att sparka boll på.

Jag minns den där lördagen i maj när det var så varmt. Det gillade inte du, Nils, så du hade nog tyckt att det var för varmt i dag också. Jag sa till pappa att vi hade ju kunnat bada. Men då skrattade pappa och sa att det gillade du ju inte heller. Så tokigt!

Men vi gillade att ha dig här, vi njöt av varje sekund. Du har varit borta så länge, Nils. Mycket längre än du var här. Dagarna som småbarnsföräldrar är väldigt annorlunda för oss, de är väldigt tomma. Jag önskar jag kunde ligga bredvid dig i sängen och smeka dig i nacken.

1 kommentar:

Anonym sa...

Idag var din mamma på besök här hos oss, Nils. Hon är en fin människa men det vet du redan. Jag önskar att du varit med. Vi tänkte mycket på dig och saknade.