fredag 11 juli 2008

Skämma bort

Jag vet att man inte ska köpa något till sina barn varje gång man är i affären och jag vet att de blir bortskämda och kanske odrägliga om de får allt de pekar på.

Men.

I dag fick Nils välja, han fick peka och vi handlade. Det var dags för nya blommor till graven och Nils valde de vackraste röda blommor jag någonsin sett.

Nu är det två månader sedan vi hade vår sista natt tillsammans, Nils. I morgon är det två månader sedan vi satt i sängen, pappa och jag, och höll dig så varligt och så nära. I morgon är det två månader sedan vi för sista gången fick vakna tillsammans med dig. I morgon är det två månader sedan du somnade in i vår famn. I morgon är det två månader sedan pappa och jag höll vårt liv i famnen när det lämnade oss. Varje dag utan dig är en menigslös dag. Jag är så trött på att sakna dig. (Som min vän så vackert skrev om sin Elias).

Inga kommentarer: