tisdag 21 april 2009

Babymassage

I går var din lillasyster och jag på babymassage Nils, och efteråt fikade vi mammor ihop. På öppna förskolan var det också äldre barn med sina föräldrar. En mamma kände jag igen - vi gick föräldrautbildningen tillsammans när du låg i min mage. Hennes lille son är 18 dagar yngre än dig. Hennes sons liv började den dagen ditt liv slutade.

Det var med blandade känslor jag tittade på honom, Nils. Han var så fin och jag kunde verkligen förstå hur stor du hade varit nu om du fått leva. Då hade du och jag varit på öppna förskolan tillsammans och du hade ätit kex. Och Siri hade suttit i min famn. Vilken söt liten familj vi varit! Det hade varit underbart!

Nu ska jag torka mina tårar som trillat ner på din lillasysters huvud och ge er pappa en stor puss, för han kommer hem från jobbet nu.

Inga kommentarer: