onsdag 28 januari 2009

Syskonrivalitet

När jag tänker på dig Nils, när jag saknar dig och gråter så jag skakar så sparkar det till i magen. Ditt syskon vill också ha min uppmärksamhet.

När pappa och jag pratar med ditt syskon i magen om kvällarna, pratar vi också med dig. Allt vi sa till dig när du låg i min mage, alla drömmar vi hade med dig är inte borta, Nils, men de är krossade. Vi drömmer fortfarande om att få uppleva allt med dig, men vi vet att det inte går. Försiktigt hoppas vi på att få uppleva ditt syskon, men vi vet att det inte kan gottgöra något. Vi vet att det är en annan del av livet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilket fin blogg du har! Ett bra sätt att bearbeta sorgen efter Er Nils!

Vi själva hade den oron innan vår Mathilda kom, om hon skulle överleva... så även fast jag inte förstår er sorg fullt ut, förstår jag den delvis.

Önskar er alla lycka med Nils kommande syskon!

Massor av varma kramar