onsdag 12 november 2008

Sorgens dag

Värmen och glädjen kommer över mig när jag tänker på dig, Nils. Men sorgen ligger så nära och saknaden gör så ont.

I dag är det fint väder och i dag hade vi nog gått en långpromenad och sjungit och lekt tittut du och jag. För i dag skulle varit en alldeles vanlig dag. Vanlig och alldeles underbar.


I dag firar vi minnet av Nils. I dag tittar vi på klockan i hallen som stannat på 15.10. I dag går vi till graven och tänder ljus, för i dag är det sex månader sedan vår älskade Nils dog.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Den tyngsta dagen för evigt! Lille Nils VARFÖR blev det en tung dag när den skulle varit så lätt o knappt märkts. Vi skulle ju bara minnas den 25:e. Den lättaste dagen! Med kärlek från Farmor

Anonym sa...

I "räkna ned-kalendern" är den 25:e markerat. Den 12:e skulle inte vara med. Den 12:e skulle inte behövt finnas. Du behövde finnas, Nils.Kvar här.

Anonym sa...

solen tittade fram genom molen och jag kände mig glad, jag tror att det var du som tittade på mig Nils, det kändes som att du var nära

Anonym sa...

varm kram från din moster

Anonym sa...

Varma, varma kramar till er.Ni finns i våra tankar.

pia

Anonym sa...

Det brukar sitta en lite taloxe på fönsterbläcket ibland i köket ibland i rummet. Jag blir glad när jag ser den. Det känns som om det är du lille Nils som hälsar på din mormor.