torsdag 15 april 2010

Ajajaj

Mamma hittade just en text jag skrev den 13 maj 2008, alltså dagen efter du dog. Det gör så ont, Nils. Kroppen minns. Hjärtat minns. Hjärnan mins. Det gör så ont. Jag vill inte. JAG VILL INTE!!!

"Så var jag tillbaka där det började. De varma vattendropparna rinner nerför mina bröst och min mage. Min mage. Du kunde fortfarande ha legat där, men du ville ut. Du ville skynda dig till världen, till oss, för du visste att du inte kunde stanna.

Vattendropparna värmer inte. Jag fryser. Jag är naken. Jag är ensam. Jag är tom.

Natten då förlossningen drog igång stod jag i samma dusch och lät de varma vattendropparna rinna nerför mina bröst och min mage. Jag log och hade värkar. Jag var lycklig, för du skulle komma. Du skulle komma och livet skulle aldrig mer bli sig likt."

Det var orden jag skrev och inget har förändrats sedan dess. På söndag är det en vecka till din tvåårsdag. Vad önskar du dig, min älskling?

Inga kommentarer: