söndag 12 december 2010

12 december och tredje advent

I dag var vi hos dig och skottade snö, Nils. Vi skottade undan snön och fick fram din fina sten och lyktan så vi kunde tända ett ljus. Det blåste så kallt på kyrkogården i dag, Nils. Kylan bet i kinden och tårarna frös nästan fast på kinden. Siri ville sjunga "Blinka lilla stjärna" så det gjorde vi och min blick riktades mot fjärran.

Jag hatar julen, Nils. Jag hatar att du inte är här, jag hatar, hatar, hatar. Jag hatar att inte kunna andas, jag hatar att sakna dig.

3 kommentarer:

Sofia sa...

12e är alltid den 12e...som du sa, det satte sig fast.

Vi va hos Neo, fick gräva fram lyktan i all snö. Snart är det jul, mysigt för våra små tjejer, jobbigt i mammornas hjärtan!

Marina sa...

Det gör så ont i mitt hjärta, ont för att du ska behöva hata julen, ont för att du ska behöva sakna. Ont för att det är så orättvist. Orättvisst att Nils inte får vara hos sin fina familj!

Kram!

Anna sa...

Nils blinkar nog med sin stjärna till oss tror jag...kram!