måndag 8 december 2008

En kämpe - precis som du

Jag hoppas att ditt syskon blir lika söt som du. Fast om hon/han bara blir en tiondel så söt så är det tillräckligt. Jag hoppas att ditt syskon luktar sådär gott och sover sådär sött som du gjorde, Nils. Jag önskar att ditt syskon är en kämpe - precis som du.

Jag hoppas att ditt syskon får stanna hos oss.

Ingen kan ta din plats i mammas och pappas hjärtan Nils, men där finns plats för fler. Du kommer alltid ha din stora plats och du kommer få en plats i ditt syskons hjärta också. Du kommer bli den bästa storebrodern man kan önska sig, du kommer alltid vaka över dina småsyskon. Men hur många barn vi än får som kommer vi alltid ha ett barn för lite, Nils. Du kommer alltid att saknas.

Du kommer att bli en perfekt storebror, Nils! Mamma och pappa är så stolta över dig.

1 kommentar:

Anonym sa...

När det kommer en ny bebis öppnas ett nytt rum i hjärtat man inte trodde man hade. Det nya barnet tar av det "praktiska" utrymmet men inte av det känslomässiga utrymmet, eftersom det rummet bara växer. Kärleken kan föröka sig och det är en häftig upplevelse.
Och jag tror att den nya bebisen kommer att lukta lika gott och vara lika gosig som lille Nils var.Han såg ut att vara en riktig kram-bebis vars bästa plats var i famnen.

/Anette.

/Anette.