torsdag 25 september 2008

På din femmånadersdag

Grattis min älskade son! Så stor du skulle ha blivit. Så mysigt vi skulle haft det i dag. Så många eskimåpussar du skulle fått. Kanske skulle vi åkt till stan och jag skulle skämma bort dig och köpa något fint. (Men du skulle nog gillat snörena bäst.) Jag tror att vi skulle lyssnat på den där skivan som du fick av Charlotte, den vi lyssnade så mycket på när du låg i min mage. Jag vet att vi skulle gosat. Jag vet att vi skulle uppskattat varandra.

I dag är det den vackraste höstdagen till din ära.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint du skriver vännen.
Ja det är en mycket fin dag Nils har på sin fem månaders dag.
Kram Sofia

Anonym sa...

Fem månader och precis som din mamma skriver så var det den vackraste höstdagen någonsin, just idag. Önskar att jag fått hålla dig intill mig igen.

Varma kramar till din mamma och pappa