fredag 27 mars 2015

Massage

Mammas nacke värker lite. Att bära barn gör mig öm på axlarna och upp i nacken, och fastän jag knådar så får jag inte riktigt bort det onda. Jag skulle nog behöva ligga på en bänk och bli ordentligt masserad. 

Snart är det april igen, Nils. En glädjens månad på många sätt. En glad månad att minnas, en fin månad på året. Men det värker i hjärtat, Nils! Och fastän jag knådar och fyller på med kärlek, fastän vi pratar om dig och minns, så smärtar det så outhärdligt. Siri går till lekis och hälsar på och lekisbarnen tar glatt emot. DU skulle ju varit där! DU skulle ju välkomnat din lillasyster dit. DU skulle ju vara hennes trygghet där. DU skulle ju inte vara död! Det gör så ont i hjärtat, Nils. Det gör så ont! Hur ska jag få bort det onda? Hur ska jag kunna lindra smärtan? Kanske hjälper hjärtmassage.

Inga kommentarer: