lördag 16 januari 2010

En vanlig lördag

Snön ligger djup, det är vinter. Mamma sitter vid fönstret och tittar ut medan pappa sjunger godnattvisor för din lillasyster. En mamma, en pappa, två barn, en massa kärlek. Och en massa tomt.

Om några månader fyller du två år. Jag antar att om du fick önska dig något så skulle du önska att du fick vara med oss, om än så bara för en dag. Jag vill inte köpa nån liten jävla leksak och ställa vid din grav. Jag vill pussa dig i nacken, smeka din kind och hålla dig nära. Jag saknar, saknar, saknar dig.

3 kommentarer:

Maria sa...

Idag har jag tänkt mycket på dig. din mamma. pappa och syster. Kram!

Anonym sa...

Jag fick aldrig förmånen att lära känna dig, Nils. Nu har jag haft turen att iallafall fått lära känna din lillasyster, din mamma och din pappa - en så himla fin liten familj du har.

Det jag ville säga var, att även om du var liten och du fick vara här alldeles för kort, så hann du göra sådana avtryck - jag tänker på dig väldigt ofta och önskar att det vore annorlunda.

Kram från Marina

Emma sa...

Jag tänker på dig lilla Nils..och fäller några tårar för att jag aldrig fick lära känna dig, just dig..